Logo
0 ks
za 0,00 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
Nakupte ještě za 3 000 Kč a máte dopravu ZDARMA
  1. Úvod
  2. LOGICO PICCOLO
  3. Pravolevá orientace

Pravolevá orientace

  • TOP produkt
Pravolevá orientace
Pravolevá orientace
Pravolevá orientace
Pravolevá orientace
Pravolevá orientace

Soubor Logico Piccolo - Prostorové vnímání

Pravolevá orientace Vhodné pro děti od 5 - 8 let Soubor obsahuje 16 různých karet * Motýli, čtyřlístky, jabloně, znaky a vlajky, jablka a ptáci – nale... celý popis
Dostupnost
Skladem
Cena bez DPH
203 Kč
233 Kč
ks
Číslo produktu:1711
EAN kód:9788086745879
Výrobce:Mutabene
Hlídat cenu / dostupnost
Kompletní specifikace

Pravolevá orientace

Vhodné pro děti od 5 - 8 let

Soubor obsahuje 16 různých karet

* Motýli, čtyřlístky, jabloně, znaky a vlajky, jablka a ptáci – nalezení stejného obrázku nebo zobrazení

* Písmena – určení zrcadlově obráceného symbolu

* Pestrobarevné květiny – určení polohy barevného detailu l Slunečnice – určení polohy písmene

* Na parkovišti a v parku – určení sousedícího předmětu

* Slova – určení sousedícího slova l Fotbalový tým – určení sousedící postavy (vpravo/vlevo od, mezi)

* Česká republika – určení sousedícího písmene (vpravo/vlevo od, mezi)

* Ptačí budky – přiřazení obrázku k schématu (v, na, mezi, před, vedle)

* Vitaminová hostina – nalezení stejné polohy (10 předložek)

* Pyramida zvířat – určení polohy zvířat

* Oznámení krále – určení polohy slov l Noemova archa – přenášení polohy zvířat do tabulky

* Rozřezaná pohlednice – složení deseti částí do celku podle předlohy

Proč si oblast prostorového vnímání zaslouží obzvlášť velkou pozornost?

Orientace v prostoru není jen nezbytná pro bezpečné chování v silničním provozu (rozhlédnutí se před přecházením ulice, „čtení“ směrových šipek či ukazatelů apod.), ale i užitečná při pohybových aktivitách (sport, tanec, turistika apod.). Zároveň je jedním ze základních pilířů předčtenářských dovedností (dovedností, které usnadňují dětem proces učení se číst a psát) a nepostradatelným předpokladem pro dorozumívání se s okolím, tedy pro plnohodnotný společenský život.

Do oblasti prostorového vnímání spadají s ohledem na získávání předčtenářských dovedností následující témata: pravolevá orientace, zrcadlení a otáčení, perspektiva, orientace na stránce knih a sešitů a v tabulkách (tedy v dvojdimenzio­nálním prostoru), orientace a pohyb v trojdimenzionálním prostoru (představa). V rámci nové řady „Prostorové vnímání“ budou těmto tématům postupně věnovány zvláštní soubory.

Jaký význam má správně vyvinutá pravolevá orientace v rámci přípravy na proces učení se číst a psát?

Je nezbytnou dovedností při:

– vyprávění zážitku, popisu obrázků apod. (ve spojitosti s předložkami);

– sledování písmen a řádků (zleva doprava);


rozlišování podobných abstraktních symbolů, tedy při identifikaci písmen, které se od sebe liší podle vzájemné pozice čárek a obloučků (např. b-d-p-q).

Předpokladem prostorového vnímání je bezpochyby vnímání jako takové, tedy vizuální vnímání (pozorování, přesné dívání se). Této oblastí je věnována již ucelená řada Oko a ruka – Vizuální vnímání (nácvikové tituly 1701, 1702, 1703, 1704) a testovací titul 1440 – Předčtenářské dovednosti 1 – Vizuální vnímání k prověřování připravenosti dítěte na proces učení se číst a psát.

Úzce spojené s vizuálním a prostorovým vnímáním je také obsahové vnímání obrázků, tedy porozumění informaci, kterou obrázek (a následně slovo, věta, text) sděluje. Této oblasti je věnována další nová řada v rámci učebního systému Logico.

Souvislost mezi uvedenými oblastmi a vývojem dovedností lze vysvětlit na příkladu „šipky“:

zatímco si děti v oblasti vizuálního vnímání procvičují sledování obrysu šipky, identifikování jejího tvaru, odlišení tohoto tvaru od jiných tvarů apod., tak se v oblasti prostorového vnímání učí určovat a sledovat směr, kterým šipka ukazuje, a v oblasti obsahového vnímání se učí propojit šipku s okolím, ve kterém se nachází. Například se učí „číst“ různé dopravní značky (výstraha, příkaz, zákaz vztahující se na směr). Nahradí-li se v tomto příkladu „šipka“ písmenem, tak se vztah uvedených oblastí (vizuální, prostorové, obsahové vnímání) k procesu učení se číst jednoznačně projeví jako

a) identifikace písmen,

b) spojení písmen ve slova a slov ve větu (v předem daném směru)

c) porozumění (čtení s porozuměním) slovům, větám a textům.

ISBN 978-80-86745-87-9

Rámeček se objednává samostatně - obj. číslo 1000

Newsletter
Potřebujete poradit?

Potřebujete s něčím poradit? Kontaktujte nás.

+420 775 255 326

info@amosek.cz

Vytvořeno na Eshop-rychle.czEshop-rychle.cz
Zpracování osobních údajů můžete ovlivnit úpravou svých preferencí ochrany soukromí.