Logo
0 ks
za 0,00 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
Nakupte ještě za 3 000,00 Kč a máte dopravu ZDARMA

Co si tužky povídaly

Grafomotorická cvičení a rozvoj kresby pro děti od 4 do 6 let - 2. díl

Co si tužky povídaly Pro děti od 4 do 6 let Autor: Jiřina Bednářová 64 stran, formát 210 x 297 mm, brožovaná, šitá 2 skobkami (sešitová) Publikace... celý popis
Dostupnost
Skladem
Cena bez DPH
127 Kč
140 Kč
ks
Číslo produktu:AM2735
EAN kód:9788026612735
Výrobce:Albatros Media
Hlídat cenu / dostupnost
Kompletní specifikace

Co si tužky povídaly

Pro děti od 4 do 6 let

Autor: Jiřina Bednářová

64 stran, formát 210 x 297 mm, brožovaná, šitá 2 skobkami (sešitová)

Publikace Co si tužky povídaly obsahuje:

1) grafomotorická cvičení pro děti ve věku od 4 do 6 let, pomocí kterých se rozvine:
- jemná motorika a psychické funkce potřebné při kreslení a psaní
- grafomotorické dovednosti a kresba dítěte
- souhra ruky a oka, vnímání prostoru v souvislosti se směrem vedení čáry

2) metodický návod pro dospělé, který:
- upozorňuje na možná úskalí při nácviku jednotlivých prvků
- pomáhá překonávat obtíže

Po prvním dílu grafomotorických cvičení nazvaném Mezi námi pastelkami je tu díl druhý – Co si tužky povídaly. Cvičení výtvarně realizoval a půvabným ilustracemi knížku opět vybavil Richard Šmarda. Tento díl, jak autorka upozorňuje, je určen především čtyř- až šestiletým dětem. Vše, co potřebujeme o
dětské kresbě a také psaní vědět, jak se tyto dovednosti vyvíjejí, jak dítě podporovat a vést je, jak pomoci dítěti, které nemá chuť kreslit, se dozvíme z autorčina dopisu uvedeného na straně 60. Ten bychom měli, pokud hodláme s dítětem podle knížky pracovat, přečíst nejdříve. Při práci nás podpoří též
instrukce pro dospělé v rámečku u každého cvičení.

Některé z dětí, kterým kreslení moc nešlo, získaly odvahu a chuť do práce v prvním dílu s průvodkyněmi
cvičením pastelkami Boženkou a Máňou, a budou jistě s chutí pokračovat ve složitějších cvičeních. Jiné dítě, vyspělejší kreslíř, může začít právě nyní. Ke známým pastelkám se totiž přidaly tužky. U pana architekta Cihličky se naučily rýsovat čáry a tvary, které náš malý kreslíř využije ve škole v počátcích psaní.
Hravý příběh pastelek, tužek, zvířátek i dětí vede našeho potomka pomocí vodorovných, svislých i šikmých čar, obloučků, spirál, kružnic, elips a dalších tvarů k vytváření obrázků, které potěší dítě – autora i nás, kteří je v práci podporujeme. Správný metodický postup, jehož jednotlivé kroky dítěti umožňují plnit stále složitější úkoly, je zárukou vytvoření předpokladů pro budoucí psaní. Získává postupně návyk správného úchopu psacího náčiní, lehkého pohybu ruky při kreslení. Proto je druhý díl grafomotoriky vhodný i pro žáčky první třídy, kteří nemají moc rádi psaní, příliš tlačí na tužku nebo se jim nedaří správné tvary písmen. Vrátí-li se k doporučeným cvičením, uvolní se jejich napětí, obava ze psaní odplyne s veselým příběhem a oni získají jistotu a radost ze školní práce. Navíc budou mít pěknou veselou knížku s vlastními ilustracemi, k nimž je inspiroval skutečný malíř se svými tužkami a pastelkami. A samozřejmě paní Bednářová, která rozumí dětským starostem s kreslením a psaním, která
pomohla mnoha dětem najít radost ze školy a zaplašit strach z přepisování, opisování i diktátů, autorka této milé knížky pro tvořivé děti a jejich dospělé kamarády.

PhDr. Alena Šafrová
speciální pedagožka Speciálního pedagogického centra při Soukromém speciálním gymnáziu Integra,
Brno-Líšeň, externí pedagožka Pedagogické fakulty MU v Brně

Newsletter
Potřebujete poradit?

Potřebujete s něčím poradit? Kontaktujte nás.

+420 775 255 326

info@amosek.cz

Vytvořeno na Eshop-rychle.czEshop-rychle.cz
Zpracování osobních údajů můžete ovlivnit úpravou svých preferencí ochrany soukromí.